Tabung Tunang....;-)

GURU GANTI 2014

Pada bulan 12 setiap tahun semua Sekolah mesti akan dapat Borang Anggaran Keperluan Guru Ganti. Masa ni la kepakaran menilik dari Guru Besar @ GPK 1 diperlukan.Guru Besar & GPK 1 DH ni lelaki tau, malu plak bila dengar diaorang berbincang....:-)

Anggaran ni diperlukan untuk PPD mohon peruntukan tahun 2014. Sebab tu ade yang pernah mohon Guru Ganti perpuluh kali tapi tak pernah dipanggil. Gaji Guru Ganti akan dibayar oleh PPD bukan AG seperti kakitangan tetap.

Setelah DH dapatkan nama-nama guru yang terlibat dari GPK1, DH perlu sediakan surat litup untuk dimajukan ke PPD. Antara nama-nama yang terlibat ialah :-
1) Pn. Noriza  (3bulan)
2) Pn. Rosnawati (1bulan)
3) Pn Thilagawathi (5bulan)
4) Pn Rawaida ( potensi untuk mengandung )
5) Pn Shuhada (4bulan)
*untuk no.1-4 jawatan GURU, N0.5 ni jawatan PEMBANTU PENGURUSAN MURID

Gaji mengikut kelulusan RM54.00 perhari (SPM)


33 ulasan:

  1. Salam.. Tumpang tnya, semua guru ganti ni di negeri mana ya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wslm Arasyraa, Guru ganti ni kat sek DH ye....(Pahang sempadan n.9)

      Padam
    2. assalmualaikum...kmi berminat nak jadi guru ganti...nk bwt cmana kak?

      Padam
    3. Wslm, Afiah stay mana ye..... Kalau betul2 minat sis bg resume & salinan2 yg b'kenaan dekat DH.........;-)

      Padam
    4. kmi berminat tp kmi duk sabah la pulak...huh cmana? kalau gji ikut degree kan bguss..

      Padam
  2. Balasan
    1. hehe...xpa kami mmg suka duk jauh2...crik pglmn baru... klau sy ada dgree gaji ikut spm jgk ke? klau gj ikut dgree kmi nk try hntar resume kat dh la...

      Padam
    2. Bagus kalau Afiah fikir macamtu........;-)
      Apa yg DH faham, pengganti xblh lebih dari guru yg diganti mybe blh gna dip.....,

      Padam
  3. sy berminat tapi dk kat kelantan la pulak...biasanya utk mohon guru ganti ni perlu diusulkan kpd sekolah ke? ^^

    BalasPadam
  4. Jauh jgk tu, boleh mohon dkt sek nnti sek akan tlng hntr p'mohonan ke PPD.........:-)

    BalasPadam
  5. salam, saya baru dapat tawaran sebagai guru ganti di sebuah sekolah rendah di senawang bagi mengantikan seorang guru pendidikan islam yang akan bersalin daripada guru besar sekolah tersebut. saya nak tanya saya merupakan pelajar lepasan diploma kesetiausahaan, jadi boleh ke saya memohon dan mengajar walaupun tiada pengalaman dalam bidang pendidikan? guru besar tu suruh saya mencuba dulu hantar resume ke pejabat esok. harap dapat la kerja ni sementara masih menganggur. kalau hantar resume saya pada DH juga blh tak? saya stay n9

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wslm,
      * Setahu DH klu Bidang PAI, pengganti mestilah dip@degree PAI, sama cam PRASEKOLAH, PPKI&PEMULIHAN..... Tak seperti mata pelajaran lain.
      - Kes FM ni mungkin GB yg akan usul&adjust kat PPD, besar peluang FM ni.....;-)
      - Insyaallah boleh, DH terima dengan hati terbuka.

      Padam
  6. sekolah ni di mana ya.mcm berminat nk cuba.boleh?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dekat pahang, Nak cuba xjadi masalah bagi resume, surat permohonan, salinan-salinan dokumen yang berkenaan dah lengkap semuanya pihak sekolah akan usulkan ke PPD, sebarang keputusan akan diberitahu kemudian........;-)

      Padam
  7. Balasan
    1. DH cek semula ye, pape nanti DH infom ye BTW jangan lupa follow DH ye,hehee............;-)

      Padam
  8. MASIH AD KOSONG LAGI TAK GURU GANTI NI?
    ^__^

    BalasPadam
  9. Ada tapi bergantung pada kelulusan PPD ye

    BalasPadam
  10. Salam..nk tnya ada lagi tak kekosongan guru ganti..pahang area mana ye

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wslm, sorry lma xon9..
      Pahang area bera

      Padam
  11. Salam..nk tnya ada lagi tak kekosongan guru ganti..pahang area mana ye

    BalasPadam
  12. kak tumpang taya ada kekosongan lgi x ?
    -Pahang area mane?

    BalasPadam
    Balasan
    1. kekosongan bergantung kpda budget PPD, Pahang area Bera

      P/S : Sory lmbt update

      Padam
    2. saya stay di daerah bera.. cmna ya nk buat pemohonan?

      Padam
  13. Salam DH. sy stay penang :) ..sy nak tnya, kalau sy nk dapatkan borang melalui online boleh tak? ataupun sy still kena ke PPD untuk ambil borang? :) dan apa yg perlu sy sertakan semasa permohonan? :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wslm Meyra,
      Boleh je, nnti trs je hntr kat PPD...
      Klu kat sek DH sertakan resume, Surat beranat, K/P & sijil& yg telah disahkan,....;-)

      Padam
  14. Salam DH, saya tgh tunggu posting. Still ada kekosongan tak? Sy duk n9 sempadan pahang. Berdekatan spg pelangai dan bera.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wslm, Kekosongan bergantung kpd budget PPD,...;-)

      Padam
  15. salam, saya dan kawan2 bakal menamatkan pengajian kami dalam masa terdekat ni.. kami nak mohon guru ganti untuk mengisi masa terluang kami sepanjang tamat belajar ni.. mcm mne erk nak mohon.. kami dari kos pengajian malaysia dari Upsi :)

    BalasPadam
  16. Salam. Saya masih belajar lagi di peringkat ijazah. Boleh tak mohon?

    BalasPadam
  17. Salam. Saya masih belajar lagi di peringkat ijazah. Boleh tak mohon?

    BalasPadam